Πεινάει ή μήπως…απλά βαριέται?

Πόσες φορές το παιδί σας έχει μπει στην κουζίνα και αδιάφορα ανοιγοκλείνει το ψυγείο και τα ντουλάπια κλαψουρίζοντας: «Έχει τίποτα να φάμε;». Εσείς γνωρίζετε ότι το μεσημεριανό ήταν μόλις πριν μια ώρα και ενοχλημένοι απαντάτε: « Έφαγες μεσημεριανό πριν μια ώρα, δεν γίνεται να πεινάς!». Αν το παιδί σας είχε ένα χορταστικό γεύμα είναι πολύ πιθανό το παιδί σας να μην είναι πεινασμένο βιολογικά, αλλά συναισθηματικά. Την επόμενη φορά που θα συμβεί αυτό μπορείτε να του βάλετε το εξής δίλλημα: «Πεινάς ή μήπως βαριέσαι?».

Όχι μόνο τα παιδιά αλλά και οι ενήλικες συχνά γεμίζουν ξανά και ξανά το στομάχι τους χωρίς να υπάρχει στην πραγματικότητα αίσθημα πείνας. Συναισθηματικά νοιώθουν ό,τι κάτι τους λείπει, νοιώθουν «άδειοι» και αναπληρώνουν αυτό το κενό τρώγοντας –γνωστοί και ως «emotional eaters».

Έτσι είναι και τα παιδιά.

Όταν νοιώθουν βαρεμάρα πολλές φορές ψάχνουν στο ψυγείο για να τσιμπολογήσουν κάτι για να αναπληρώσουν αυτό το κενό. Και αν ξεκινήσουν αυτό το «κουσούρι» σ’ αυτή την ηλικία θα το κάνουν συνήθεια αργότερα ως ενήλικες, με ό,τι επιπτώσεις μπορεί αυτό να έχει στα κιλά τους και κατ’ επέκταση στην υγεία τους.

Για να δούμε όμως πως θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε αυτά τα μικρά και πεινασμένα πλασματάκια που πολύ απλά βαριούνται.

1. Ζωγραφική
Η τέχνη είναι μια αυθόρμητη μορφή έκφρασης για τα παιδιά. Ζωγραφίζοντας έναν πίνακα με χρώματα, τέμπερες ή μαρκαδόρους γεμίζουν δημιουργικά τον χρόνο τους. Αν το παιδί σας πάει σχολείο μπορείτε να του ζητήσετε μια ζωγραφιά με συγκεκριμένο θέμα (π.χ. «τα αγαπημένα μου σπορ», «τα φαγητά που δεν μου αρέσουν», «τα αδέλφια μου» κλπ.) και συζητήστε πάνω στο θέμα αυτό. Στα μικρότερα αφήστε το περιθώριο να επιλέξουν από μόνα τους τι θα ζωγραφίσουν.

2. Σαπουνόφουσκες
Έχετε πάντα πρόχειρο ένα μπουκάλι με σαπουνόφουσκες. Τα παιδιά τις λατρεύουν. Φυσήξτε τις και αφήστε τα να τις κυνηγήσουν. Αν το παιδί σας είναι αρκετά μεγάλο μπορείτε να του μάθετε πώς να το κάνει μόνο του. Μπορείτε επίσης στο υγρό για τις σαπουνόφουσκες να προσθέσετε λίγες σταγόνες από χρώμα ζαχαροπλαστικής και αφήστε τη φούσκα να σκάσει πάνω σε μια λευκή κόλλα χαρτί. Όταν στεγνώσει μπορεί το παιδί σας να συμπληρώσει το σχέδιο που σχηματίστηκε με χρωματιστούς μαρκαδόρους.

3. “Μάντεψε τι¨
Βάλτε σε ένα αδιαφανές κουτί μικρά παιχνιδάκια σε διάφορα σχήματα και από διαφορετικά υλικά. Δέστε με ένα μαντήλι τα ματάκια του παιδιού και αφήστε το να μαντέψει τι είναι το κάθε παιχνίδι.

4. Χαρτί περιτυλίγματος
Πάρτε λευκό χαρτί με το μέτρο. Φτιάξτε στάμπες από πατάτες ή ακόμα και από πορτοκάλια ή λεμόνια κομμένα στη μέση. Βουτήξτε τις στάμπες σε χρώμα και φτιάξτε με το παιδί σας υπέροχες κόλλες περιτυλίγματος που θα χρησιμοποιήσετε αργότερα για τα δώρα των φίλων τους.
Με την φαντασία τους τα παιδιά θα ανακαλύψουν και άλλα παιχνίδια για να «γεμίζουν» την ώρα τους και κατ’ αυτό τον τρόπο θα τους έχετε μάθει να εξωτερικεύουν την βαρεμάρα τους με διάφορες δραστηριότητες παρά με το φαγητό.